Συμβουλές

5 απλοί τρόποι για την προστασία των ελαστικών μας!

5 απλοί τρόποι για την προστασία των ελαστικών μας!

Τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας αποτελούν βασικό «γρανάζι» για την σωστή και κυρίως ασφαλή λειτουργία του και οφείλουν να βρίσκονται μόνιμα σε άριστη κατάσταση. Όντας το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο, τα ελαστικά είναι το πρώτο εξάρτημα του οχήματος μας, το οποίο θα πρέπει να ελέγχουμε με την μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα.

Ωστόσο δεν αρκεί μόνο ο έλεγχος, αλλά χρειάζεται η απαραίτητη πρόληψη για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Εμείς συγκεντρώσαμε 5 βασικές κινήσεις τις οποίες οφείλουμε να ακολουθούμε ευλαβικά για να μη βρεθούμε προ δυσάρεστων εκπλήξεων:

1. Ελέγχουμε συχνά την πίεση των ελαστικών

Ο έλεγχος της πίεσης αποτελεί την πεμπτουσία της σχέσης μας με τα ελαστικά του οχήματος μας. Μίνιμουμ μία φορά το μήνα οφείλουμε να ελέγχουμε ότι η πίεση των ελαστικών είναι συμβατή με αυτή που προβλέπει ο Κατασκευαστής στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου (ή σε επιμέρους σημεία του αμαξώματος). Προσοχή να μην είναι ζεστά τα ελαστικά και να μην δημιουργείται απόκλιση από τις προβλεπόμενες τιμές πάνω ή κάτω από 0,3 bar.

2. Τσεκάρουμε την ηλικία τους

Η φθορά των ελαστικών δεν οφείλεται μόνο στη χρήση τους, αλλά και στην ηλικία τους. Η ημερομηνία παραγωγής τους αναγράφεται στην εξωτερική πλευρά τους, με τη μορφή του τετραψήφιου αριθμού DOT. Για παράδειγμα ο αριθμός 2516 σημαίνει ότι το εν λόγω ελαστικό έχει κατασκευαστεί την 25η εβδομάδα του 2016. Ο μέσος όρος -ηλικιακής- αντοχής ενός ελαστικού αγγίζει τα 6 χρόνια, ενώ ακόμη και αν μοιάζει να μην έχει φθαρεί εξωτερικά στην 6ετία, η αντικατάσταση του είναι μονόδρομος γιατί τα υλικά στο εσωτερικό του δεν διαθέτουν πλέον την ίδια ανθεκτικότητα.

3. Προσοχή στο βάθος πέλματος

Το βάθος του πέλματος σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. οφείλει να είναι τουλάχιστον 1,6 χιλιοστά, ωστόσο για ακόμη πιο ασφαλή περιθώρια πρόσφυσης, συνίσταται να ξεπερνά τα τρία χλστ., ενώ για τα χειμερινά ελαστικά τα τέσσερα χιλιοστά. Ο έλεγχος γίνεται είτε με έναν μετρητή βάθους πέλματος, είτε -εμπειρικά- με ένα κέρμα των πενήντα λεπτών, το οποίο τοποθετούμε στα κύρια αυλάκια του ελαστικού. Σε περίπτωση που βυθίζεται τελείως η εξωτερική του ζώνη εντός του πέλματος, τότε το ελαστικό είναι ακόμη ασφαλές. Αν φαίνεται η εξωτερική ζώνη του κέρματος, τότε το ελαστικό είναι φθαρμένο το ελαστικό και χρήζει άμεσης αντικατάστασης.

4. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο και σεβασμό

Αν δεν σεβαστούμε τα ελαστικά μας, τότε δεν θα μπορέσουν να μας βοηθήσουν σε μια επείγουσα στιγμή. Για αυτό το λόγο προσοχή στο πως τους «φερόμαστε», κοινώς να μην τα φέρνουμε σε «στενή επαφή» με τις άκρες των πεζοδρομίων, να μην ανεβαίνουμε σε περίεργες επιφάνειες οι οποίες τα φθείρουν χωρίς λόγο και γενικά να είμαστε προσεκτικοί. Επίσης ένας συχνός οπτικός έλεγχος είναι πάντα ευπρόσδεκτος!

5. Το φθηνό δεν είναι πάντα η «έξυπνη λύση»

Όταν διακυβεύεται η ασφάλεια μας, καθώς και των συνεπιβατών μας, οφείλουμε να μην παίρνουμε αχρείαστα ρίσκα. Προφανώς η οικονομική κρίση δεν βοηθάει, ωστόσο το πρώτο μέλημα όλων θα πρέπει να είναι η ποιότητα των ελαστικών και οι σωστές προδιαγραφές τους και σε δεύτερη μοίρα η τιμή τους. Προσοχή λοιπόν κατά την επιλογή των ελαστικών του οχήματος μας.